Thursday, October 2, 2014

MEALSHAKES BUKAN SEKADAR PENAMBAH SELERA MAKAN ANAK-ANAK

Assalamualaikum, 

Hye selamat pagi semua.. ^_^

Pagi ini Imma nak share tentang mealshakes. Kebetulan mealshakes promo 2 bulan berturut-turut. Bukan apa, kebanyakan mereka di luar sana sekadar ingat mealshakes ini untuk penambah selera makan anak-anak, sedangkan mealshakes lebih dari itu... TERSANGATLAH banyak khasiat mealshakes ni. 

Sebelum itu semua nak tahu kan apa kelebihan yang akan korang dapat daripada mealshakes ni.. Antara kelebihannya adalah..
  • Anak-anak yang kurang selera makan akan bertambah selera makan - ini letak no 1 sebab semua orang tahu.
  • Anak-anak yang sembelit sehingga menyebabkan trauma, dengan mealshakes anak-anak akan lebih lawas dan tiada lagi TRAUMA menghantui mereka. Senang kerja ibu ayah... hehee
  • Mealshakes meningkatkan sistem imun anak-anak, pendek kata antibodi terbina dan anak-anak jarang demam, selsema. Kalau anak-anak sakit pun, mereka akan cepat sihat. 
  • Kulit anak bertambah baik dan cantik. Yang ini akan ambil masa lama untuk membina sel tisu yang baik. Jadi, jangan ingat ambil 2 3 hari terus nak nampak anak gebu gebas pulak. hehehe... 
  • Selain itu, bagi mereka yang dewasa berbadan kurus kering, teringin nak naikkan berat, nak nampak berisi sedikit, mealshakes adalah pilihannya. (Set tambah berat bagi dewasa : Mealshakes, B complex, Vitalea)


Banyak kan kelebihan mealshakes jika kita amalkan, nak tahu kenapa? Sebab mealshakes ni mengandungi 11 nutrien lengkap sebagai multivitamin dan juga makanan tambahan untuk anak-anak kita. 

 

Apa yang kita masak memang sedap, tetapi dalam kita tak sedar makanan yang kita masak dan disuap pada anak-anak tu dah hilang zat-zatnya.. sebab kita masak dengan api yang kuat dan masak terlalu lama. Jadi, anak-anak hanya akan merasa sedap sahaja, zatnya dah tiada.. Sebab itu, sistem imun anak tidak terbina dengan baik dan kulit anak pun kurang cantik. Yang lebih penting adalah perkembangan minda anak-anak kita. Semua ibu bapa nak anak-anak kita sihat, cantik dan cerdik kan... ^_^ Imma pun sama... Jadi mealshakes juga makanan tambahan yang akan meningkat daya tumpu anak-anak kita sewaktu mereka belajar. 

Ok, sekarang kita berkenalan dengan lebih mendalam lagi tentang mealshakes. 


Mealshakes juga dikenali MULTIVITAMIN berbentuk serbuk seperti susu. Perasa vanila ice cream dan penggunaannya mampu bertahan sehingga 2 ke 3 bulan.

Berikut adalah 10 sebab mealshakes adalah pilihan yang TERBAIK untuk anak-anak kita.. 

#1 : KARBOHIDRAT
Anak-anak kita kan banyak aktiviti. Jadi kalau kita nampak anak-anak kita selalu letih, itu maknanya badan kekurangan nutrisi. MEALSHAKES mengandungi Karbohidrat dengan Glisemik Indeks Rendah untuk mengekalkan tenaga anak-anak kita sepanjang hari.

#2 : PROTEIN
MEALSHAKES adalah lengkap dengan 9 amino acids yang penting untuk pertumbuhan dan membaiki tisu badan. Kalau anak-anak kita cukup keperluan protein, mereka dapat membesar dengan lebih sihat dan tisu-tisu badan yang rosak dapat pulih dengan lebih cepat.

#3 : VITAMIN A, C, E
MEALSHAKES mengandungi Vitamin ini sebagai Antioksidan untuk mengekalkan kesihatan kulit dan membaiki sel-sel badan. Anak-anak yang cukup nutrient biasanya kulitnya tak mudah sensitif dan lebih halus. Sel-sel baru pada badan juga dapat tumbuh dengan lebih baik.

#4 : SERAT
Ada antara anak-anak kita ni yang susah nak minum air. Bila badan tak cukup air, mudah lah kena sembelit. Kesian sangat kalau tengok anak-anak yang sembelit. Kadang ada sampai nangis-nangis dan fobia nak ke tandas. Dengan tambahan serat dalam MEALSHAKES, InsyaAllah ia sangat membantu penghadaman dan masalah sembelit dapat diatasi.

#5 : VITAMIN B
Untuk jadi pelajar cemerlang, anak-anak kita mestilah sentiasa FOKUS semasa belajar dalam kelas. Dengan vitamin B, ia memudahkan anak-anak kita FOKUS dan beri PERHATIAN dalam kelas. Ia juga memelihara kesihatan sistem saraf.

#6 : SODIUM DAN MAGNESIUM
Anak-anak yang aktif biasanya akan banyak berpeluh. Jadi Sodium & Magnesium ni membantu keseimbangan cecair dalam badan dan mengurangkan rasa letih.

#7 : VITAMIN C
Anak-anak yang kerap demam dan selsema biasanya sebab sistem immunisasi yang lemah. MEALSHAKES mengandungi Vitamin C yang sangat penting untuk kesihatan gusi, gigi, kulit dan menentang infeksi kuman.

#8 : VITAMIN A
Haa..ini untuk mengelakkan anak-anak kita cepat rabun. Kesian kan kalau kecil-kecil dah kena pakai cermin mata. MEALSHAKES mengandungi Vitamin A untuk pelihara kesihatan mata anak-anak kita.

#9 : CALCIUM dan VITAMIN D
Anak-anak yang sedang membesar perlukan calcium untuk kesihatan dan perkembangan tulang yang kuat. MEALSHAKES ada Calcium dan Vitamin D untuk penyerapan Calcium yang lebih optimum.


#10 : IRON dan B12

Kalau ada anak-anak kita yang selalu nampak letih dan pucat, jaga-jaga ya. Mungkin mereka kekurangan sel darah merah yang boleh menyebabkan anemia. MEALSHAKES mengandungi Iron dan B12 yang penting untuk pembinaan sel-sel darah merah dalam badan.


Sekiranya berminat untuk beli mealshakes dengan harga promo, 
boleh hubungi Imma di talian 013-2898399. Konsultasi PERCUMA. ^_^

Salam sayang,
Imma
6013-2898399

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to IMMAMANSOR.COM
Designed by IMMA 2017